onsdag 16 november 2011

Grattis Holger 7 år!

Idag fyller vår goe Holger 7 år!
Väl medveten om detta väckte han sin syster (de ligger i sängar bredvid varandra) vid kvart över sex tiden i morse när han hörde att jag gick upp. Han skickade ut henne för att höra vad vi gjorde... Hur länge han legat vaken och väntat är det ingen som vet.

Till slut kom vi i alla fall intågandes i vanlig ordning, med frukostbricka och paketer sjungandes "Happy birthday". Holger satt redan i sängen och verkade inte ett dugg sömnig...

Många paketer blev det. Wii, wii-spel, finger-skateboards, Nintendo DS-spel, sparkcykel, hjälm, DVD-Ture Sventons jul, Cars 2 m.m. Svea fick också två paket. "Jag vill också fylla år" sa hon igår och tyckte det var på tok för lång tid till Juni. Många av paketen kom från släkten i Sverige, med Malin.

Kort med klistermärken hade kommit från Olivia, Leif-Hasse o Margareta

Nu väntar jag på att Ramesh ska komma med dekorationer till tårtan så jag kan göra klart den, för att sedan förbereda allt som ska med till Holger´s skola sen när han ska firas där; Drömtårta, chokladkaka, juice, godispåsar, ljus, m.m. Ja, det gäller att hänga med i traditionerna när barnen firas i skolan, men det är bara kul, tiden finns ju!

Igår var det fullt kök här hemma. Ramesh fru ville göra chicken biryani till mig när jag fyllde år, vilket var ok för mig. Hon hade tagit ledigt en timme från en annan svensk familj där hon nyligen fått jobb som maid, för att komma hem och göra detta. Samtidigt var Chendra, ytterligare en maid hemma för att lära sig baka knipplabröd som Savitri skulle göra. Nästan tur att Carolina låg sjuk uppe i sängen, hon hade fått panik i köket, där jag vid samma tidpunkt bakade drömtårta!

Holger tog stolt emot gratulationer från kamrater när jag lämnade honom vid bussen i morse, han hade sin nya sparkcykel. Dessutom var han klädd i vanliga kläder, vilket födelsedagsbarn får ha, då ser ju alla också att han fyller år.

Nä, nu får jag göra klart tårtan.
/Rikard

2 kommentarer:

  1. Hade varit så roligt att vara med i gratulationstppasåget. Det var vi ju förra året. Iår får det bli på detta viset. Ni får alla ha en jätte bra dag.Hoppas också att Carolina är bättre idag. Kram.

    SvaraRadera
  2. Kul info ang. skoluniformen. /V

    SvaraRadera