torsdag 18 augusti 2011

Carolina 35 år!


Igår fyllde Carolina år. Det blev en bra dag med en hel del uppvaktning från familj, kollegor, grannar, maid och chaufför. Eftersom det inte är så dyrt med blommor här så blev det mycket av just den varan. Sett ur blomsterperspektivet liknade det mer en 50-årsdag än en 35-årsdag...

Var under dagen ute vid barnhemmet och hälsade på. Det närmar sig sakta men säkert slutet på bygget. Idag blev jag förutom det vanliga teet och kakorna bjuden på indiska snacks som heter Karamoudha (eller nåt i den stilen). Väldigt starka! Dessutom fick jag vänskapsarmband av Shoba, hon som brukar komma med te. När hon knutit det runt min handled fick jag en röd prick mellan ögonen samt blev matad med socker, sedan böjde hon knä framför mina fötter som välsignelseakt, allt för att övertyga mig om att hon är min vän, tror jag... Ja, det var en konstig grej som jag inte riktigt visste hur jag skulle tackla. Tur att chauffören viskade till mig att jag skulle ge henne 50 rupies. Jag hade ingen 50-lapp så det fick bli 100 rupies. Min vän tackade så mycket, följde sedan med i bilen och blev avsläppt för att köpa något för pengarna...

Holger fick hem sin skräddarsydda skoluniform igår. Mycket stolt provade han den. Den passade bra. Tre dagar i veckan ska han ha den. De andra två dagarna har han gymnastik eller simning eller karate (som han valt som särskild sport). Då ska han ha sportkläderna. /Rikard

1 kommentar:

  1. Stiligt Holger,
    Kul att se att en av killarna i familjen vet hur man klär sig. Säg till pappa att byta piratbyxorna mot shorts med pressveck nästa gång det är fest.

    /V

    SvaraRadera