tisdag 11 oktober 2011

Familjen återförenad

Nu är jag hemma från allt resande med jobbet. Nästa resa blir tillsammans med min härliga familj + Malin + Viktor - bara 1,5 vecka kvar.

Jag landade natten till lördag efter 5 dagar i Kina (Shanghai o Hangzhou). Man kan nu bocka av dessa två städer, utan att ha sett något av själva staden (bara hotell o kontor o Kineser). Jag hann med en snabb kvälls-shopping i Hangzhou innan jag åkte hem, köpte där dessa söta uggle-ryggsäckar.

I går kväll var vi på Indisk matlagning hos en familj i området. Deras maid lagade chicken masala, mutton gravy, chicken biryani, dal kari, vegetable palav o dosa. Vi följde och skrev recept.

Barnen var många och lekte bra tillsammans. Alexander sov över hos oss inatt, Holger vaknade redan 6 och väckte sin stackars kompis.......

Nu blir det konstmålning och sedan brunch på hotell i stan.

Ha en go söndag, det ska vi ha!

Kram Carolina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar