tisdag 28 september 2010

En dag kvar!

Om en dag åker Carolina på en tredagars-tripp som innehåller 1,5 dag i Sverige, men vad hon ser fram emot det. Målet med resan är att närvara vid en begravning och krama om syster-yster med familj.

Natten till torsdag bär det av med Lufthansa. På torsdag,vid 14-tiden, landar jag på Landvetter, kramar svärmor och åker till Jönköping, ca. kl 16 kramar jag om syster-yster. Torsdag-kväll kommer jag att umgås samt åka på shopping-tur till ICA MAXI (=Lyx), handla alla godsaker och praktiska saker som saknas i Bangalore. Efter begravning och minnestund på fredagen åker jag och svärmor tillbaka till Göteborg, några timmars sömn och sedan bär det av mot Bangalore igen.

Veckan som ligger bakom oss har varit super-fin. Vi har haft besök av en ny, kanontrevlig familj (mamma, pappa och lillkille, minus deras 2-åriga dotter som var kvar i Sverige) som kommer att flytta hit om några månader. Vi delade med oss av familjeliv och vardagsliv. De kommer troligen få huset mitt över vårat.

Helgen var händelserik som vanligt. På fredagskvällen var det inflyttningsfest hos Scania-familjen, trevligt med god buffé och mycket trevliga människor. Lördagen var vi vid poolen nästan hela dagen. På kvällen hade vi Carolinas kollega med man på middag - det blev för sent - han hade gitarren med och vi delade med oss av våra olika musik-kulturer. Vid tre tror jag vi släckte sänglampan. Då barnen vaknade 7:50 (relativt sent för att vara dem) var det bara att kliva upp och vi kom iväg till kyrkan, det var kvinnornas dag och de höll i gudstjänsten. Efter kyrkan blev det brunch på ett hotell i stan med en två andra barnfamiljer. Choklad-fontän till barnens förtjusning.

Just nu lägger Rikard barnen, jag sitter och njuter till Josh Groban.

God afton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar