måndag 13 september 2010

Inget speciellt

God afton!

Rikard här. Jag och barnen har varit hemma hela dagen idag (måndag). Svea spydde nämligen i morse. Men mådde efter det bra och har skuttat omkring här hemma som vanligt större delen av dagen.

Igår var vi på gudstjänst i Whitefield church här i närheten. Det var trevligt. Bara Indier och vi. De tyckte efteråt att vi skulle gå med i kören som övar 18-19.30 på lördagar. Hade kanske varit kul att vara med en indisk kör. Får väl se. Tiden känns sådär.


Pratade med maiden i lördags om hennes födelsdag. Hon vet nämligen inte när hon fyller år, men när hon gifte sig i april 1994 sa hennes mamma att hon var 13 år och 8månader. Jag räknade då ut att hon borde vara född i augusti 1980. Hon verkade tacksam för informationen.



Fotograf (t h): Holger

Hade en fransk familj här på scones i gårkväll. De flyttade hit samtidgt som oss, men de kom från Japan där de bott i två år. De berättade att där är allt helt annorlunda än både Indien och Europa. Mycket svårare att leva där än här i Indien. Ingen pratar engelska i Japan. Allt står på japanska. Och jag som tyckte det var en enorm omställning att komma till Indien. Tänk då att flytta till japan...



Sovdags nu. Godnatt!

1 kommentar:

  1. Siken söt pippa som står där vid väggen(det är jag) Nu är jag 11 år och ska fylla 12 i år


    SvaraRadera