söndag 17 oktober 2010

Trevlig helg.

Söndagkväll nu. Carolina har just åkt till Tokyo med jobbet.


Vi har haft en fin helg med besök på "Innovative Film City" på fredagen då Carolina var ledig från jobbet. Det var en nöjespark som var ganska nedgången och sliten. Inget underhåll sedan den öppnade 2007. Men det tror jag inte barnen ägnade så värst många tankar åt. De hade roligt: 4D-film, Gokart, tvåvåningskarusell, spegelhall (som vi nästan aldrig hittade ut ifrån), vaxmuseum, Ripley-museum, berg-o-dalbana, Dino-park, bad m.m.






På lördagen tog vi det mest lugnt vid poolen. Carolina och Svea tog en Rickshaw/Tuctuc till mataffären "Reliance Fresh" (chauffören hade fått ledigt) och köpte mjölk medan jag och Holger spelade badminton. På kvällen åt vi korv med bröd! När Holger och Svea somnat kollade jag och Carolina på Prison break. Det gör vi varje lördagkväll. Denna gången blev det tre avsnitt. Jag vet, dålig självdisciplin, men den serien är väldigt spännande!




Idag (söndag) var det "Harvest festival" i kyrkan. Först gudstjänst som ibland känns som tagen ur "Lilla huset på prärien". Idag sjöng vi dessutom "Bringing in the sheaves, bringing in the sheaves, we will all rejoicing, bringin in the sheaves" Då kändes det som om både Charles Ingalls och Mr. Edwards var närvarande i lokalen...

Efter gudstjänsten var det utanför kyrkan försäljning, auktion, lekar, lotteri m.m. Allt till förmån för utbyggnad av kyrkan. Holger och Svea hade gjort 13 pärl-armband som vi tillsammans med några leksaker donerat. Vi gick innan allt var slut och det visade sig sen på kvällen att vi vunnit 3:de pris på de lotter vi köpt; presentkort på 10.000 rupies = ca 1600 kr. Trevligt, även om det kanske fanns de som behövde det bättre än vi...

Efter lunch och bad fikade vi, mycket god tigerkaka, hos en annan svensk familj här i området. Innan Carolina åkte, hann vi med att äta varma mackor till kvällsmat.

Nu är det bara två veckor tills Henrik och Cecilia med familj kommer! Ska bli riktigt kul! Välkomna!

Natti natti!
/Rikard

3 kommentarer:

  1. Kul med så beskrivande bild av gudstjänsten... Nu förstår jag precis hur det är! ;-) Kram på er!
    /Faster Sofie

    SvaraRadera
  2. Vilka roliga solglasögon ni har. Tur att jag fick se de på bild, annars kanske jag inte känt igen er när vi kommer. Fattar ni att jag längtar efter er nu. Hoppas 20 dagar går jätte fort nu. Kramar till er alla från Farmor.

    SvaraRadera
  3. Du är rolig Rikard! Vi lämnade Tokyo 17:e, annars hade vi kanske kunnat träffa Carolina. Hälsa familjen från oss i Askim.

    SvaraRadera