tisdag 26 oktober 2010

Räknar ned

Barnen på Halloween-firande på förskolan


....Snart kommer dom! Natten till Söndag kommer delar av släkten hit. Henrik, Cecilia, Dahlia och Jack gör oss sällskap i två veckor - Ska bli så kul. En vecka Bangalore och en vecka Goa tillsammans med Rikards mor, far och syster. Sedan stannar mor, far och syster ytterligare två veckor.

Jag (Carolina) kom hem från Japan sent Lördag kväll - 06:00 lördag morgon kom Holger in till oss och sa att Svea hade ont i magen - i samma veva kände Rikard sig illamående. Det hela urartade i en maginfluensa-dag, Rikard och Svea hade fått i sig något vid kvällsmiddagen lördag. Vi var alla tacksamma att detta hände då jag var hemma igen - Rikard låg till sängs hela dagen, medan jag lekte med Holger och Svea, mellan Sveas spyturer.


Rikard hade tinat den fina, svenska fläskytterfilén just denna dag, så trots maginfluensor tillagade jag stek, som vi åt under måndag-kväll istället.

Under måndagen var Rikard och Svea hemma och laddade batterierna, jag följde Holger till skolan och hämtade upp honom igen efter 2 timmars jobb och 2 timmars bilåkning. Under eftermiddagen var jag och barnen vid poolen och lekparken, medan Rikard tog det lugnt hemma.

Idag är nästa allt tillbaka till normalt och vi förbereder oss för Sverigebesök.

Ska testa att ladda upp en film här - det blir en film som ger känslan av hur indiska barnfilmer låter (rolig Indisk engelska)


Godnatt!

1 kommentar:

  1. Ni är inte ensama om att räkna dagarna. Fattar ni vad vi längtar också. Ska bli så roligt att komma till er.

    SvaraRadera