fredag 2 december 2011

Tvättmaskinservice

Den toppmatade tvättmaskin som tillhör huset köptes in 2006 och sjunger på sista versen. Den gick sönder häromdagen och jag ringde Samsung kundcenter som naturligtvis lovade skicka ut en serviceman samma dag. Efter tre dagar och 4 påminnelser från min sida kom en reparationskille. Han hittade ganska omgående någon liten mojäng som skulle bytas. Klockan var runt 12-13 nånting. Han säger då att han ska köpa en ny del och vara tillbaka kl. 16-16.30 samma dag. OK, säger jag. Jag säger inget mer. Trots att jag VET att han inte kommer komma tillbaka samma dag.

Det hjälper nämligen inte att försöka få honom att verkligen lova att han ska komma. Då lovar han det ännu mer, använder ord som "definitly" och "guaranteed" men kommer inte ändå... När jag ringer vi 18-tiden på kvällen och frågar var han är säger han att delen inte fanns på lager, att han ska komma vid 16 dagen efter i stället, föga förvånande.

Det som däremot förvånade var att han kom redan vid lunchtid dagen efter (idag) med reservdelen och lagade tvättmaskinen. Så nu går den för fullt igen! Så kan det vara.
/Rikard

1 kommentar:

  1. Kristina Davidsson18 december 2011 kl. 02:39

    God Jul och Gott Nytt År 2012

    önskar

    Stig och Kristina Davidsson
    Reftele

    SvaraRadera