onsdag 4 april 2012

Tiden går...

Nu är det påskvecka och Holger är ledig från skolan tills tisdag 10 april. Vi har bokat en långhelgstripp till Kovalam, Kerala under påskhelgen. Denna resa avslutas med ett dygn på husbåt i "back waters"-floden.

Annars går många av tankarna till hemflytten och allt vad det innebär. Nästa vecka kommer tre flyttfirmor hem för att kolla hur mycket som ska skeppas hem för att sedan lämna offerter.

Har varit på barnhemmet förra veckan och skruvat upp speglar i badrummen som jag köpt för grannens födelsedags-donationer. De har en "summer camp" där denna vecka där de tar in ytterligare ett 20-tal barn några dagar. Ett program med undervisning, och andra aktiviteter ska genomföras. Sedan ska de flesta barn få komma hem och bo hos sina mammor, och pappor för de som har, några dagar. Det får de göra två gånger om året.

Att lämna barnhemmet kommer nog vara något av det tyngsta för mig när vi flyttar hem. Svårt att beskriva, men alla besök där, och att jag lärt känna många av både ledarna och barnen har gjort stort intryck på mig.

De har problem med det kylskåpet de har och nästa vecka blir det nog att jag köper ett nytt, också detta för de pengar grannen håvade in på sin födelsedag där han önskade sig antingen en Porsche eller pengar till välgörande ändamål...

Ska försöka skriva här mer ofta, vet att det är dålig frekvens nu...




/Rikard

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar