tisdag 31 augusti 2010

Ägg, bananträd och utlandsröstning

Hej!
Rikard här med senaste nytt...

Idag bakade vi chokladkaka. Jag, Savitri (vår maid) och Holger. Svea hade fullt upp med att vattna rabatterna med Fanta... Chokladkaka bakar man ju som bekant mest för att smaka på/äta av smeten. Men när jag gav Savitri en sked och sa att hon kunde smaka sa hon "thank you, today tuesday, no eating egg, chicken"...
Tyvärr för henne så äter hon tydligen inte nånting med ägg eller kyckling i på tisdagar...

Nu är även två bananplantor planterade i trädgården. Enligt "the gardener" kommer de första bananerna om ett halvår. I lördags sattes Chicoträd, Gouvaträd, Granatäppleträd samt två papayaträd. Mangoträd skulle bära frukt först efter 3 år, så det hoppade vi över.
Samtliga nysatta träd kostade totalt 270 rupies + "medicin" (för träden) 150 rupies = ca 70 SEK.

Idag fick Holger hem en låda från skolan som heter "Show and tell-box". I morgon ska han, i lådan, ha med en leksak hemifrån som han får visa för övriga i klassen. Han ska svara på frågor som varför han valde just den leksaken, var han fått den ifrån och sånt. Han var jätteglad för att det var hans tur med lådan och tycker det ska bli roligt, men samtidigt väldigt nervös eftersom han inte pratar så mycket engelska ännu. Carolina skrev en lapp till fröken så hon kan hjälpa till med svaren.

Carolina kände sig lite sjuk ikväll. Tjock i halsen på nåt sätt, så hon la sig tidigt.

Till sist: Nu har vi utlandsröstat! Kuverten hittade jag i brevlådan vid villa 97, det hus vi skulle haft från början; därför hade skatteverket den adressen. Det var ingen hemma när jag var där, men jag såg breven genom inkastet till brevlådan och kunde precis få tag i dem med handen...Ska bara fixa två vittnen som måste skriva på innan vi postar.

Tänkte jag skulle hinna med ett avsnitt av Macahan, men det får nog bli i morgon i stället. Klockan är över tio!

God natt

Ps. Tanja, jag hade tyvärr ingen turban på nationaldagen, he he. Det får bli en annan gång, kanske på bröllopet som vi är bjudna på...eller kanske inte.

3 kommentarer:

  1. God morgon goa familjen Arvidsson. Vad roligt det skall bli att följa er och eran tid i Bangalore. Gott att det finns bloggar. Jag hoppas att ni mår riktigt bra. Nu har jag börjat att planera min Bangalore vistelse och den går av stapeln 5 oktober till 15 oktober och då hoppas jag innerligt att jag får möjlighet att komma och hälsa på er och ni måsta säga till om det är nått jag skall ha med mig till er. Kram så länge. Louice

    SvaraRadera
  2. Nu har jag hittat hit igen efter ett långt uppehåll, så nu har jag läst ikapp. Skall försöka gå in lite oftare framöver. Sitter just nu och kollar på Sportnytt med bla massa fotbollssnack inför em-kvalmatchen mot san marino... Var på Liseberg förut idag, Jack är nu strax över 90 cm upptäckte vi så han fick helt plötsligt åka massa nya grejer, bla radiobilarna, dock var han nog ändå lite för liten för han nådde inte riktigt ner till gasen. Men han var glad ändå, Dahlia var också glad över att så lätt kunna köra och krocka med lillebrorsan. Nu har jag och Dahlia fått våra nya pass så nu kan vi börja söka visum för resan... Ha det bra där nere. Vi hörs och syns...

    SvaraRadera
  3. Hej på er!
    Kul att följa era förehavande på bloggen. Hoppas att sjukdom går över och att Holger o Svea slipper bli sjuka.
    Åker till Alaska på lördag. Jag ska vara med Andreas o barnen i 2 mån. Det blir nog spännande, eftersom jag inte har träffat dem på 3 år. Barnen är 8x2, 6 och 5 år.
    Ha en fortsatt fin höst.
    Sköt om er och var rädda om er.
    Kram
    Synnöve

    SvaraRadera