onsdag 4 augusti 2010

En pappa som byter blöjor...

Idag när jag hämtade på dagis kände jag att Svea just "did potty" som det heter när någon bajsat i blöjan. (Vi vet, det är hög tid att lära henne vara blöjfri, men det är faktiskt lättare sagt än gjort...) Jag frågade Holger och Svea om de visste var de hade skötbordet eftersom jag ville byta på henne innan vi gick ut till bilen. De visade mig och jag bytte blöjan.

När jag höll på att byta kom det en städerska och skulle byta soppåsen som fanns bakom mig där alla blöjor slängs. Hon bara stod och tittade på mig säkert 20 sekunder. Därefter gick hon till Sveas klassrum och sade till Sabine, en av Sveas lärare. Sabine kom med snabba steg bort till mig tätt följd av två maider och undrade vänligt varför jag inte sa till någon av maiderna att byta på Svea. Jag försäkrade att det inte var någon fara, att jag bara ville få bytt innan vi gick därifrån.

Det kändes som att det var en stor händelse för dem att en pappa trampade in på deras område och bytte blöja. Kommer nog dock göra samma sak även i framtiden eftersom Svea nog minst sagt helst vill att jag byter på henne...

Vi var sedan vid huset för att ta emot en städfirma som skulle städa köket och terrassen, som varit helt ostädade sedan vi fått tillgång till huset. När de kommit (över en timme för sent) och fått instruktioner gick jag, Holger och Svea till "clubhouse" och badade för första gången i poolen där. Det var riktigt skönt.

Sedan tillbaka och träffa mannen som installerat gastuber samt mannen som ska fixa bredband till oss.

Standarden på det överlämnade huset har inte riktigt nått våra förväntningar, vi trodde efter alla löften vi fått, att det skulle vara mycket mer uppfräschat än vad det visat sig vara. Varmvatten till kranen i köket hade också varit fint, men men, det ordnar sig nog.

I morgon är det tänkt att flyttlasset ska komma till huset...

Godnatt!

/Rikard

1 kommentar:

  1. Kul historia, det tar väl lite tid att vänja sig vid allt tjänstefolk.

    /V

    SvaraRadera