lördag 28 maj 2011

Velig markägare


Livet går sin gilla gång här nere i Indien. Holger och Svea har gått halva april och hela maj på "summer camp" eftersom det egentligen är sommarlov här nu. Verkar som alla barn ändå går på skolan, men det är lite mer ledig undervisning, inga läxor, mest pyssel och skoj. Holger gör olika slags konstverk varje dag som han har med sig hem.

Bygget vid barnhemmet har stått stilla nu i över en vecka. Detta sedan markägaren plötsligt fått för sig att han ville ha tillbyggnaden på andra sidan det befintliga huset. Varför han inte fått ur sig det tidigare är det ingen som vet. Tror inte någon heller vet varför han får ur sig det nu när de redan grävt klart för grundmurar på det först överenskomna stället.

Hur som helst verkar det som om de ändå ska fortsätta bygga på måndag igen. På det stället de redan börjat på, tror jag. Får se när jag åker dit på måndag eller tisdag var de bygger nånstans...

Lite veligt kan tyckas men jag blir mindre och mindre förvånad när sådana här saker händer. De flesta indier tänker inte alls som vi västlänningar...

Återkommer med bilder så fort jag hittat sladden till kameran...
Nu är den hittad... Bilderna visar bl.a. Holgers konstverk, statusen för tillbyggnaden vid barnhemmet (där schakten för två mittenväggar på halva sträckan ska korrigeras till en), några barn med bl a indiska "hello Kitty-kläder", Shoba som varje gång jag kommer till barnhemmet kommer med te och kakor samt blir väldigt generad när jag ska ta kort...
Vid senaste besöket hjälpte vi till med skjuts för två ledare och sex barn som skulle skrivas in i årskurs åtta på en skola 3-4 km längra bort. Vi var tio stycken i bilen...











Mvh Rikard.

2 kommentarer:

  1. Hej på er!
    Så roligt att läsa er blogg! Man blir så sugen på att hälsa på er ju!!!!
    Kramar till hela familjen från Blåbergs

    SvaraRadera
  2. Ni är så välkomna så... Hoppas ni har det bra och att vi ses i Skanör!
    /Rikard

    SvaraRadera