måndag 9 maj 2011

Sjukdag igår - Friskdag idag!

Hejhopp!

Carolina här....
Sitter här på kvällskvisten och surfar. Njuter av hur bra livet kan vara, bara en vanlig vardag-kväll.

Här har varit två upp-och-nerpå-dagar i hemmet. Allt startade efter en trevlig slappar-lördag. Vi hade varit vid poolen på eftermiddagen och ätit där. Under natten blev Rikard dålig i kistan - efter en natt-tömning var han utslagen på söndag morgon.

Vi hade planerat kyrkan och sedan Koramangala-utflykt med wook-middag, lekhus och önskelist-skapande på leksaksaffär inför Sveas födelsedag. Då jag var ensam med barnen hoppade vi över kyrkan - tog en lugn morgon och åkte sedan till Koramangala. Barnen lekte i bushus medan jag hittade fint socker på Spar (fint socker som man kan ströa finns inte alltid och inte i många butiker) - sedan gick vi till en leksaksaffär och åt slutligen lunch.

När vi kom hem hade pappa vaknat till liv efter lite "curd rice" (ris i yoghurt), men hade huvudvärk och var mycket seg. Tre-person-ligan gick då till poolen och hade helskoj några timmar. Sedan åt vi middag här hemma och vi tappade upp ett bad för kvällstvagning.

Svea var först att hoppa i med två dockor - just då tömde hon.........det var bara att lyfta ur Svea, dra ur proppen och tömma badet igen, tvätta och sanera.

Svea och jag sov tillsammans i barnens rum, medan pappa och Holger delade dubbelsäng. Jag la två lager plastad frotteé (hur stavas det?) och handdukar i Sveas säng. Det blev några vändor under natten, men sedan var det bra..........

Idag var jag kortare dag på jobbet, Rikard och barnen var hemma och tog det lugnt.
Ikväll åt vi middag som vanligt, allt var tvättat och alla var glada. Holger och jag kanske har klarat oss (vilket vi konstigt nog brukar).

Här i Indien vet man inte om det är magsjuka eller matförgiftning (vilket kvittar).

Ikväll kom Rikard iväg på startmöte för ett spännande ideellt projekt han ska vara med i - han får berätta mer framöver.

Slutet gott, allting gott - God natt!

2 kommentarer:

  1. Kram från oss! Imorgon, torsdag, åker jag o Theo till Viktor. Skall bli riktigt trevligt. Vi hörs.

    SvaraRadera
  2. Hörde detta, låter kul! Finns ett badhus som har helt galna rutschkanor där som Viktor visade oss en gång. Ha så trevligt! /Rikard

    SvaraRadera