söndag 9 januari 2011

En vecka har gått


Så var det då söndag-kväll och en vecka har gått sedan vi hade sista kvällsmaten hos Rikards föräldrar i Göteborg. Det känns som vi har varit här mycket längre. I onsdags började jobbet för mig och skolan för barnen - i fredags kände vi oss möra. Vi blev hembjudna till grannarna mittemot på middag.

Numer kallar jag dem vår storfamilj = vi träffas varje dag, barnen är lite här och lite där, jag talar med dem från vår balkong när de sitter på sin uteplats. Det känns kanonkul.

Lördagen sov barnen till 8:30 (skönt). Vid 9:00 väckte de mig och då hade de och Rikard dukat frukost i TV-rummet. Det var då dags för "Albert & Herbert firar jul"-julkalender. Rikard startade detta med barnen i onsdags, så varje morgon blir det ett avsnitt till frukost. Sedan gjorde vi oss klara för poolen (jätte varmt i luften och därför kändes det kallt i poolen). Barnen tog sina nya sparkcyklar dit och vi softade där över lunch (tillsammans med vår storfamilj:). Rikard och pappan i storfamiljen spelade tennis mellan 14-15. Familjen B kom förbi på eftermiddagen och åt Indisk middag hemma hos oss. På kvällen var det dags att ta upp "Prison Break"-följetongen igen (å så trevligt det var att vara igång igen efter två månader).

Söndagen har varit hektisk. Vi började med kyrkspurt på morgonen (snabb frukost och påklädning), fick skjuts av storfamiljens pappa till gaten och åkte rickshaw därifrån till kyrkan. Rikard var på gudstjänst medan jag och barnen var på söndagskola. Vi tog Rickshaw hem och gjorde lite läxor med barnen. Vid 12-tiden packade vi in storfamiljen i vår Innova (välfylld) och RIKARD KÖRDE TILL FORUM (ute på allmän väg). Han körde jättebra i kaoset, men jag var lite (bara lite) nervös. Vi åt på italiensk restaurang och gick och kikade lite. Efter forum blev det tennis för Rikard och Holger (Holger premiär) och lek/umgänge med storfamiljen för Svea och mig. På kvällen kom en kollega med familj (svensk familj här i området) på Scones. Vi satt på vår härliga terrass med tända fotogenlampor.

Tänk vad mycket som kan hända på en helg och hur långt bort Sverige-besöket kan kännas.

Kram och Godnatt!
/ Carolina

1 kommentar:

  1. Tycker också att det känns som om det var jätte länge sen ni var hemma.

    SvaraRadera