torsdag 3 mars 2011

Snart Sverigebesök!


Hej!

Vardagslunken, om uttrycket tillåts, har infunnit sig igen efter en lång vattenkoppsperiod. Holger och Svea är tillbaka på dagis igen. (Igår torsdag var det i och för sig helgdag igen så då var de lediga, fråga mig inte vad det var för helgdag för det vet jag inte, bara att man egentligen skulle varit vaken hela natten mellan onsdag och torsdag, och gärna ha dansat med i nåt av festivaltågen som gick i sakta mak och med hög volym på gatorna mitt i natten)

I tisdags och onsdags, när barnen var på skolan, var jag för andra och tredje gången sedan vi flyttade hit nere på gymmet och tränade. Sedan kopplade jag av vid poolkanten med en god bok (Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann). Lite dopp i poolen på det så har jag nu fått smaka på det lyxliv som kanske några föreställer sig att jag, och många medföljande fruar med mig, lever. Det var skönt i alla fall. Det blir säkert fler sådana dagar för mig...

Om en och en halv vecka får vi besök här nere av Sofie och Marcus och Lilly som åker hit tillsammans med mamma. Det ska bli mycket roligt.

I söndags var vi i kyrkan där en berest ung man predikade, spelade och sjöng för oss. Faktiskt var han så berest så han hade världrekordet i att snabbast ha besökt världens alla länder, 245 st, på 6 år och 6 månader och 22 dagar. Han har också spelat och sjungit bl. a. på OS i Aten 2004 och fotbolls-VM 2006. Han heter K. Benny Prasad och spelade på en gitarr med 2 stycken inbyggda trummor samt några extra strängar i hörnet. Han var mycket skicklig och spelade och sjöng vackert. Han är härifrån och gick i söndagsskola i den kyrka vi brukar gå till.

På söndagen hade vi också trevligt besök av tre svenska kollegor till Carolina med bl.a. fika på terrassen. Holger, Svea, Carolina och Savitri hann i helgen också med ett färgglatt konstverk målat på en bit lakan i trädgården.

I fredags hade Holger förberett en överraskning för Carolina som sorgligt nog bestod i en begravning för hans osynlige kompis "Mästaren" som tidigare bl.a. kunde stoppa en vulkan och krossa sten och så...

I helgen väntar besök på internationell skola för Holger, tennisturnering samt besök av Ajit, en av Carolinas indiska kollegor.

/Rikard

5 kommentarer:

  1. Jag följer er blogg med spänning och stort avund, bara så ni vet.
    /Henke i Tulanch

    SvaraRadera
  2. Det var roligt att höra Henke! Hoppas ni har det bra i 'Tulanche'! Inte dags för en ny Asien-turne snart? /Rikard

    SvaraRadera
  3. Blir alltid lika glad när det är ngt nyskrivet på bloggen.Så roligt att läsa lite hur ni har de.
    Vilken häftig gitarr!!!
    Hade varit roligt att va med på de mötet Ha de så gott o goa hälsningar från oss på Hönö.

    SvaraRadera
  4. Skulle ju varit riktigt trevligt. Vårt största äventyr i år blir nog tältsemester på Gotland och Öland. Och inte att förglömma en dagsutflykt till natursköna Göteborg och den traditionella Carl -Einar varieten. :)

    SvaraRadera
  5. Gun: Hade varit roligt om ni varit med på mötet!
    Hälsa Hönö-gänget så gott!

    Henke: När vi flyttar hem återupptas gärna varieté-traditionen!
    /Rikard

    SvaraRadera