torsdag 31 mars 2011

Tomt var det här...

Nu har de åkt...
Jag och Holger vinkade i natt av Mamma, Marcus, Sofie och Lilly på flygplatsen. Det är tomt här hemma, Holger och Svea är på dagis och har klassfester idag. När de kommer hem ska vi till "badstället" som Svea kallar det, sedan tacos ikväll med popcorn framför Wall-E. Det har varit så roligt att ha besök och så tråkigt nu när de har åkt hem.

Dags då att blicka framåt. I morgon lördag väntar ju som väl alla vet VM-finalen i cricket mellan Indien och Sri Lanka. I onsdags kväll vann Indien ett laddat möte mot ärkerivalen Pakistan. På sekunden när matchen var slut brakade det lös med fyrverkerier och smällare utanför. Jag och Marcus kollade slutet på matchen, som för övrigt varade i ca 8 timmar, och vi tror att vi har koll på de grundläggande reglerna nu. Inte helt lätt att hålla koll på alla begrepp såsom wickets, overs, runs, outs, fours and sixes...

Sedan vi kom hem från Maldiverna har Carolina jobbat medan vi andra har roat oss bl.a med shopping, besök på Bangalore Palace, biltur på landet, lite mer shopping och igår besök hemma hos Ramesh (vår chaufför) och Savitri (vår maid). Även om jag besökt dem förut så är det alltid intressant att uppleva den milsvida skillnaden mellan deras levnadsstandard och vår.

Savitris barn följde sedan med hem till oss. Dottern Deepa, 13 år, hjälpte Savitri med hushållsarbetet medan sonen Deepak, jämngammal med Holger, och Holger sprang runt och lekte.

Oj, vad tiden springer iväg, nu måste jag äta, sen hämta Holger och Svea. //Rikard













1 kommentar:

  1. Och nu är vi hemma. Håller med om att tiden bara flyger iväg när man har roligt. Tack för några fantastiskt trevliga dagar hos er. Dagarna på Maldiverna är ju förstås oförglömliga. Jag kommer att sakna mina goa sovrumskompisar jättemycket. Men vi ses ju om 82 dagar.

    SvaraRadera