fredag 30 juli 2010

Sjukdom

Idag har det varit en annorlunda dag. Rikard kom in till mig kl.06:06 och meddelade att han inte mådde prima. Han mådde redan lite skumt kvällen innan, men tänkte det skulle hjälpa med sömn, men sömn blev det inte mycket av då han mådde illa hela natten.

Jag fick ställa in mina möten och ta barnen till förskolan - det var mysigt att få äta frukost med dom och följa dem till förskolan. Jag får ju annars aldrig träffa deras fröknar. Jag hann med ett 1,5 timmars pass på jobbet innan det var dags att åka och hämta igen. Restiden till och från jobbet var nu 1h o 15min vardera väg istället för 30 min + 45 min som den är när jag kommer iväg tidigt på morgonen.

Innan barnen hämtades handlade jag färsk "King fish" i fyra fina filé-bitar på New Frosty´s, lime, vitlök, potatis m.m. hos den lokala grönsakshandlaren.

Efter förskolan var vi hemma hos sjuklingen en sväng innan vi tog en promenad till Foodworld och handlade Zuchini, olivolja, yoghurt och lördagsgodis inför morgondagen. Efter det tog vi en mysfika på Coffee day innan vi vandrade tillbaka till Hotellet.

Fisken marinerades i olivolja, lime och vitlök och stektes sedan på vår enda platta. Innan fiskstekningen hade jag kokat potatisklyftor som jag stekte efter fisken. Slutligen stekte jag zuchini-skivor med citronpeppar. - En kanonmiddag för att vara gjord på EN platta.

Rikard har legat till sängs hela dagen, men ikväll känns det bättre - vi hoppas att det är allt för denna gången.

Huset blir ledigt på söndag, men möblerna är nog inte på plats förrän onsdag, så några dagar till får vi hålla ut......

1 kommentar:

  1. Krya på dig.
    Idag var jag på Värslevägen.
    /V

    SvaraRadera